Hämtar information

Endring av fakturering

Vi jobber med å forbedre systemet vårt for fakturering i forbindelse med at eFaktura 2.0 skal innføres fra 15.05.2022. Dette vil gi flere fordeler for deg som kunde, men det kan også medføre noen utfordringer for enkelte kunder som har opprettet eFaktura 1.0 i nettbanken.

 

Kvinne sitter på veranda med gyngestol

Hva betyr dette for deg som kunde? 

Fra og med 15.05.2022 vil eFaktura 1.0 ikke lenger benyttes. Vi vil i stedet gå over til eFaktura 2.0.

  • Har du som forsikringstaker i Volvia eFaktura 1.0 i dag med en annen fakturamottaker enn deg selv, og du ønsker å fortsette med det, må du fylle ut skjemaet nedenfor og sende det inn til oss. Dersom du ikke gjør dette, vil du som forsikringstaker være den som mottar eFaktura fremover.
  • Dersom du som forsikringstaker i Volvia ønsker å være fakturamottaker, trenger du ikke å foreta deg noe annet enn å huke av "ja takk til alle" i nettbanken din. Det må du gjøre innen 15.05.2022.
  • Hvis du ikke foretar deg noe av dette innen 15.05.2022, og heller ikke har gitt aksept for eFaktura 2.0, vil du motta faktura per post i stedet. 

Forsikringstaker

Fakturamottaker

Lurer du på noe rundt eFaktura? 

Hva er eFaktura 1.0?

Efaktura 1.0 er en eFakturaavtale som du selv har opprettet i nettbanken med en eFakturareferanse for den utvalgte leverandør.

 

Hva er eFaktura 2.0?

eFaktura 2.0 er en fakturaløsning som gjør at du vil motta eFaktura i nettbanken fra alle leverandører som tilbyr eFaktura. For å få dette må du som kunde huke av i nettbanken din "ja takk til alle". 

Noen av fordelene med eFaktura 2.0

  • Du kan som kunde motta første faktura som eFaktura, og slipper slik unødvendig papir tilsendt. Godt for miljøet – og enklere for deg!
  • Faktura går alltid til den som står som korrekt juridisk mottar, og forhindrer slik feil tilsendte fakturaer

Et samarbeid mellom If Skadeforsikring NUF og Volvo Car Norway